سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفالگری چیست و سفال چگونه ساخته می شود؟

 

زمینه

سفالگری سفالی رس است که معمولاً با لعاب یا به پایان رسیده ، درون یک رگ یا شی تزئینی مدل سازی ، خشک و آتش گرفته می شود. خشت یک محصول طبیعی است که از زمین حفر شده است ، که میلیون ها سال از سنگ در پوسته زمین تجزیه شده است. تجزیه هنگامی رخ می دهد که آب سنگ را فرسایش می دهد ، آن را می شکند و رسوب می دهد. توجه به این نکته ضروری است که یک بدنه خاک رس همان چیزی که خاک رس است نیست. اجسام خشت رسهایی هستند که با مواد افزودنی ترکیب می شوند و در هنگام کار و شلیک به رس خاصیت متفاوتی می دهند. بنابراین سفالگری از خاک رس خام ساخته نمی شود بلکه ترکیبی از خاک رس و مواد دیگر است.

 

سفالگر می تواند محصول خود را از بسیاری جهات تشکیل دهد. رس ممکن است با دست یا با کمک چرخ سفالگری مدل شود ، ممکن است با استفاده از ابزاری که فرم مدل اصلی را روی یک قطعه تولیدی کپی می کند ، جیب شود ، ممکن است در قالب ریخته شود و خشک شود ، یا برش داده شود یا در مربعها خرد شود یا دال ها روش های تشکیل سفال به همان اندازه صنعتگرانی که آنها را ایجاد می کنند متنوع است.

 

 

ظروف سفالی باید به اندازه کافی درجه حرارت شلیک شود تا رس رس شود ، به این معنی که درجه حرارت بالا قطعه را سخت می کند تا بتواند آب را در خود نگه دارد. قسمت جدایی ناپذیر این شلیک ، اضافه کردن لعاب مایع است (ممکن است روی لعاب آن آغشته شود یا در آن آغشته شود) به سطح گلدان بی رویه ، که ترکیب شیمیایی را تغییر می دهد و فیوزها را به سطح گلدان آتش گرفته تغییر می دهد. سپس ، سفالگری را گلدان می نامند ، به این معنی که می تواند آب را در خود نگه دارد.

 

تاریخ

گلدان های سفالی برای میلیون ها سال است که کشتی هایی از بدن خشت تشکیل می دهند. وقتی مرد عشایری مستقر شد و آتش را کشف کرد ، شلیک گلدان های سفالی عقب نبود. گلدان های خرج کردن ، که از گلدان های سفالی ساخته شده اند ، که انگشتان دست یا انگشتان را برای ساختن آن باز می کنند ، ممکن است اولین سفال باشد. گلدان های کویل ، که از کویل های بلند سفالی تشکیل شده اند که با هم مخلوط شده اند ، خیلی عقب نبودند. این گلدان های اول در دمای پایین شلیک می شدند و به همین دلیل شکننده و متخلخل بودند. سفالگران باستان این مسئله را با سوزاندن سطوح با سنگ یا چوب سخت قبل از شلیک تا حدی حل می کردند. این گلدانهای با درجه حرارت پایین با این آتش سوزی ها سیاه شدند. دکوراسیون عموماً نتیجه برش یا درج ابزارها در خشت نرم بود. گلدان های اولیه اشیاء را ایجاد می کردند که می توانند برای اهداف عملی مورد استفاده قرار گیرند ، همچنین اشیایی که خدایان باروری آنها را نمایندگی می کردند.

 

تمدنهای مصر باستان و خاورمیانه از خشت برای ساخت و سازها و مصارف خانگی در اوایل 5000 سال قبل از میلاد استفاده می کرد. در سال 4000 B.C. مصریان باستان در مقیاس بسیار بزرگتری درگیر سفالگری بودند. آنها از خشت های ظریف استفاده کرده و قطعات را با درجه حرارت بسیار بالاتر در کوره های اولیه که گلدان ها را از آتش مستقیم خارج می کردند شلیک می کردند تا از آتش سیاه نشوند. از آجرهای رس نیز به عنوان مصالح ساختمانی استفاده شد. چینی های باستانی سفال سیاه را تا سال 3500 B.C تولید می کردند. با پایه های گرد و تزئینات طرح دار. نزدیک به 1000 B.C. چینی ها از چرخ سفالگری استفاده می کردند و لعاب های پیچیده تری را ایجاد می کردند. سفالهای آنها غالباً در مراسم خاکسپاری قرار می گرفتند. در هزاره اول B.C. ، یونانیان شروع به پرتاب گلدان ها بر روی چرخ ها و ایجاد اشکال نفیس کردند. پیش از کلمبیایی ها ، ایبری های باستان ، رومیان باستان (که سفال ها را با تزئینات برجسته ساخته بودند) و ژاپنی های باستان همه سفال های زیبایی را برای مصارف خانگی و همچنین برای اهداف مذهبی ایجاد می کردند.

 

تا اواسط قرن هجدهم ، سفالگران اروپایی معمولاً مقادیر کمی از کالاهای تکمیل شده را در یک بازار یا از طریق تجار می فروختند. اگر می خواستند بیشتر بفروشند ، کالاهای بیشتری به بازار می دادند. با این حال ، سفالگران تولید انگلیس در مورد انواع بدنه جدید ، لعاب های کامل آزمایش کرده و سفارشاتی را برای کالاهای ساخته شده در کارخانه ها به جای مصرف کالاهای نهایی به مصرف کننده صادر می کنند. در اواخر قرن هجدهم ، بسیاری از سفالگرهای متخلخل پیرامون کت و شلوار ، انواع مختلف بدن و لعاب های جدید را آزمایش کردند. از قالب ها برای تولید مقادیر انبوه از محصول سازگار استفاده شده است تا مصرف کننده بتواند از ظاهر این قطعه اطمینان داشته باشد.

 

مواد خام

ماده معدنی اصلی آن کائولینیت است. رس معمولاً به عنوان اکسید آلومینیوم 40? ، 46? اکسید سیلیکون و 14? آب توصیف می شود. دو نوع خشت ، اولیه و فرعی وجود دارد. خاک رس اولیه در همان مکان صخره ای که از آن مشتق شده است یافت می شود - توسط آب یا یخچال طبیعی منتقل نشده و بنابراین با اشکال دیگر رسوب مخلوط نشده است. خاک رس اولیه سنگین ، متراکم و خالص است. رس رسوبی ثانویه یا رسوبی از رسوبات سبک تری تشکیل شده است که دورتر در آب حمل می شوند و رسوب می شوند. این خاک رس ثانویه ، ترکیبی از رسوب ، ریزتر و سبک تر از خاک رس اولیه است. مواد افزودنی متغیر رس را به خصوصیات مختلفی می دهد. خشت به یکی از دو شکل به یک سفال تولید می آید - به عنوان پودری که باید به آن آب اضافه شود یا با آب اضافه شده در حال حاضر باشد. کارخانه های بزرگ ، خاک رس را به مقدار بسیار زیادی به عنوان مواد خشک خریداری می کنند ، و بسته به نوع خاک رس هر روز مورد نیاز را تشکیل می دهند.

 

یک سنگ تراش...